گروه مواد غذایی سرزمین

گروه مواد غذایی سرزمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهمی که باعث خوشمزه شدن خورشت لوبیا سبز می شود

 

یک خورشت سبز و ساده و سالم

 

لوبیا سبز به همراه کمی گوشت، سیب زمینی و ادویه، می تواند یکی از ساده ترین و پر طرفدار ترین خورشت های ایرانی را تشکیل دهد. اگر به این گیاه پر خاصیت یعنی لوبیا سبز علاقه دارید و می خواهید با نحوه پختن یک وعده خورشت لوبیا سبز خوشمزه و جا افتاده آشنا شوید، می توانید تا آخر این متن را بخوانید.

 

خورشت لوبیا سبز جزو راحت ترین غذا هایی است که درست کردن آن هزینه زیادی به همراه ندارد و البته به خاطر نحوه پختن و مواد استفاده شده، بسیار سالم و مغذی است. همچنین می توانید مواد و ترکیبات این خورشت را به دلخواه خود کمی تغییر دهید و انواع مختلفی از آن را تهیه کنید. خورشت لوبیا سبز یک غذای سالم، ساده و البته خوشمزه است که با وجود دستور العمل های زیادی که برای آن نوشته شده اند، اضافه کردن برخی ادویه ها و طعم دهنده های دیگر بر اساس سلیقه تان امکان پذیر است.

 

 

پلو خورشت عالی با برنج ایرانی

 

برای پخت یک خورشت لوبیا سبز لذیذ و خوش عطر با پلو یا چلو، اولین مرحله استفاده از برنج با کیفیت و شناخته شده یعنی برنج ایرانی است. در سال های اخیر و به دلیل خشکسالی، برنج ایرانی بیشتر در شالیزار های شمال پرورش پیدا می کند که شالیزار هایی مانند فریدونکنار و طارم و … جزو معروف ترین زمین های کشت آن هستند.

 

برای پخت پلو خورشت، بهتر است از برنج ایرانی را بعد از نیم پز شدن آبکش نکنید و اجازه دهید حالت پلو یا کته خود را حفظ کند تا خواص و املاح و ویژگی های مفید آن تا جای ممکن باقی بماند. ضمن این که برنج ایرانی جنس نسبتا سختی دارد و لازم است چند ساعت در آب و کمی نمک بماند و دو یا سه نوبت حین خیساندن، آبکشی شود. نکته مهم در خرید برنج، اطمینان از اعتبار و حسن سابقه فروشنده است. با وجود این که برخی از بسته بندی ها مدعی محصول ایرانی هستند، بد نیست هنگام خرید برنج، به مراکز و برندهای شناخته شده مراجعه کنید.

 

 

لوبیا سبز تازه، کلید پخت بهترین خورشت!

 

علاوه بر کیفیت برنج، یکی از اصلی ترین نکات برای تدارک یک خورشت عالی، استفاده از مواد اولیه یعنی گوشت، سبزیجات و حبوبات تازه و مرغوب است. این کار باعث می شود تا خودتان و کسانی که دستپخت شما را میل می کنند، از عطر و طعم عالی مواد هنگام پختن و جا افتادن لذت ببرید. به این ترتیب، هر بار آشپزی تجربه ای عالی و بدون خستگی برایتان خواهد بود.

 

سبزیجات در اینجا نقش اساسی را بازی می کنند و علاوه بر خواص غذایی بی نظیر خود، عطر و طعم خاصی به غذا می دهند. پس بهتر است در انتخاب سبزیجات به ویژه لوبیا سبز، دقت کنید. لوبیا سبز مرغوب نباید باریک و کوتاه و لک و رنگ غیر طبیعی داشته باشد. رنگ آن باید سبز و درخشان و ظاهری سالم و یکدست داشته باشد. هر چند برای مصرف لوبیا سبز، تازگی آن مهم است، ولی می توانید لوبیا سبز را تا چهار یا پنج ماه در فریزر نگهداری کنید. اگر می خواهید لوبیا سبز را در یخچال نگهداری کنید، آن را نشویید و بعد از چهار یا پنج روز شسته و با غذا نوش جان کنید.

 

 

لوبیا سبز سرشار از کالری، فیبر گیاهی، ویتامین و عناصری از جمله آهن است. فیبر موجود در لوبیا سبز برای تقویت دستگاه گوارش و فعالیت معده و روده، و همچنین هضم بهتر غذا و جلوگیری از پرخوری و اضافه وزن مناسب است. همچنین املاح و ویتامین های آن برای سلامت قلب و عروق مفیدند و نقش بسزایی در سلامت پوست و مو خواهند داشت.
برای تهیه خورشت لوبیا سبز به این مواد احتیاج دارید:

 

یک پیمانه لوبیا سبز تفت داده شده،
نصف پیمانه سیب زمینی خلال و نیم پز شده،
یک سوم پیمانه هویج نیم پز و خرد شده،
یکصد گرم گوشت خرد شده،
یک عدد پیاز،
رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه به مقدار دلخواه.

 

ابتدا باید پیاز و گوشت را در روغن تفت داده و ادویه جات را به آن ها اضافه کنید و سپس با مقداری آب، اجازه دهید تا گوشت بپزد. بعد از اینکه گوشت تقریبا پخته شد، رب گوجه فرنگی را که به همراه لوبیا سبز، سیب زمینی و هویج تفت داده اید، را در ظرف آبگوشت و پیاز بریزید و اجازه دهید جا افتاده شود و سپس مقدار کمی آبلیمو اضافه کنید. برای خرد کردن لوبیا سبز، بهتر است نه خیلی ریز و نه خیلی درشت خرد شوند. همچنین از اضافه کردن قارچ به این خورشت لذیذ غافل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط

گروه مواد غذایی سرزمین

محصولات سرزمین نگین ایران زمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.