گروه مواد غذایی سرزمین

گروه مواد غذایی سرزمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سفره شب یلدا را با دسرهای اناری رنگین کنید

یک دسر پاییزی مخصوص که زیبایی بخش سفره های یلدای شما خواهد بود بر پایه میوه اصلی این شب یعنی انار تهیه می شود که می تواند این شب را برای شما زیبا تر سازد. چیز کیک انار دسر معروفی است که نه تنها در این شب بلکه در تمامی طول سال طرفداران زیادی دارد. در ادامه با طرز تهیه چیز کیک اناری و کیک مخصوص شب یلدا آشنا خواهید شد.

 

 

مواد لازم برای پایه چیز کیک انار

 

آرد: یک پیمانه

شیر: نصف پیمانه

روغن مایع: یک چهارم پیمانه 

شکر: نصف پیمانه 

تخم مرغ: دوعدد کوچک 

بکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری 

وانیل: کمی 

 

 

طرز تهیه پایه چیز کیک انار  

 

شیر، روغن و شکر را با یکدیگر ترکیب می کنیم تا شکر درون مواد حل شود. سپس تخم مرغ ها را به همراه وانیل به مواد افزوده و به مدت دو دقیقه هم میزنیم، مایع باید به قدری هم زده شود که رنگی مایل به سفید به خود بگیرد. حال نوبت افزودن مواد خشک به مایع است، آرد و بکینگ پود را الک کرده و به مایع اضافه می کنیم. اگر تمایل به تهیه پایه کیک شکلاتی داشته باشید می توانید مقدار یک قاشق از آرد را کم کرده و در عوض یک قاشق پودر کاکائو جایگزین کنید.

 

در قالب کمربندی که برای تهیه چیز کیک در نظر گرفته اید مواد پایه کیک را می ریزیم و به درون فر انتقال می دهیم. پس از گذشت مدت زمان بیست دقیقه اگر پایه کیک شما آماده بود آن را از فر خارج کرده و به سراغ تهیه مایع میانی چیز کیک می رویم.

 

پایه بیسکویتی چیز کیک انار

 

بیسکویت پتی بور: یک بسته 

کره ۵۰ گرمی: یک بسته 

عسل: دو قاشق غذا خوری 

 

کره را گرم می کنیم, بیسکوییت نرم و پودر شده را با کره و عسل مخلوط می کنیم؛ نیاز نیست خیلی چنگ بزنید مواد را کف قالب کمربندی خوب پهن می کنیم و با ته یک لیوان مواد را فیکس می کنیم. خانم هایی که مشکل در آوردن چیز کیک بعد از آماده شدن دارند، کف قالب نایلون قرار دهند, وقتی مواد را خوب پهن کردیم, به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا بیسکویت و کره فیکس شوند. 

 

 

مواد پنیری چیز کیک 

 

یک ژله آلوورا درون یک لیوان سرخالی آب ریخته و به روش بن ماری روی بخار آب حل می کنیم. یک بسته پنیر ماسکارپونه, یک پاکت خامه صبحانه, نوک قاشق چای خوری وانیل وسه چهارم پیمانه پودر قند را با هم می زنیم وقتی به خوبی مخلوط شدند ژله حل شده را که از حرارت افتاده و ولرم شده است را به مواد اضافه می نماییم.

 

مواد مخلوط شده را درون قالب روی بیسکویت می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم سپس به مدت 3 تا 4 ساعت درون یخچال قرار می دهیم. 

 

ژله روی چیز کیک 

 

یک بسته ژله انار را طبق دستور العمل درج شده روی جعبه آماده می کنیم, سپس آن را روی مواد پنیری چیز کیک می ریزیم و دانه های انار را روی ژله می پاشیم حال مجددا چیز کیک را به درون یخچال منتقل می کنیم تا ژله خود را بگیرد. پس از آماده شدن، به آرامی کمربند قالب را باز کرده و چیز کیک را به ظرف دیگری منتقل می کنیم. چیز کیک انار شما حاضر است این چیز کیک را می توانید برای خانواده و عروس خانم ها نیز تهیه نمایید. نوش جان.

 

 

آموزش و دستور پخت کیک انار مخصوص شب یلدا 

 

اگر میخواهید در این شب یک آشپزی متفاوت ارائه دهید حتماً این دستور را به دقت بخوانید. 

 

مواد لازم برای کیک اسفنجی

 

تخم مرغ: ۶ عدد 

آرد:۱۵۰ گرم

 شکر:۱۵۰ گرم 

وانیل: نصف ق چ 

بکینگ پودر: یک ق چ 

 

 

مواد لازم برای خامه فرم گرفته

 

خامه شانتی: یک لیوان 

اسانس توت فرنگی: چند قطره 

رنگ صورتی ژله ای: دو قطره 

 

 

مواد لازم برای شهد

 

شکر: یک پیمانه

 آب: نصف پیمانه 

پوست پرتقال: دو تکه 

 

برای تزیین

 

یک عدد مربای پرتقال درسته 

برگ نعنا یا پرتقال 

منجوق خوراکی

انار دانه کرده سرخ 

 

 

طرز تهیه کیک انار مخصوص شب یلدا

 

ابتدا زرده و سفیده های تخم مرغ ها را جدا کرده و سفیده ها را با دور همزن بالا میزنیم تا پف کند . 

 

سپس شکر و وانیل را کم کم روی سفیده میپاشیم و همزن هم کار میکند تا فرم بگیرد. زرده ها را داخل سفیده ریخته و مجدد هم میزنیم تا مخلوط شوند  .اکنون همزن را خاموش کرده و سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را که قبلا مخلوط و الک کرده ایم در ۲ نوبت روی مواد میریزیم . 

 

حال با لیسک مواد را زیر و رو میکنیم . کف قالب ۳۰ سانتی را کاغذ روغنی می اندازیم و مایه را داخل آن ریخته و در فر از پیش داغ شده میگذاریم تا مدت حدود ۶۰ دقیقه در فر ۱۷۰ درجه می پزیم .

 

 

یک پیمانه شکر و نصف پیمانه آب با کمی پوست پرتقال را میجوشانیم تا غلیظ و معطر شود می توانید از اسانس به جای پوست پرتقال استفاده کنید . کیک که خنک شد آن را دو نصف کرده و میان آن شهد میریزیم و با برس میمالیم . خامه را با همزن به همراه اسانس و رنگ خوراکی میزنیم  پف که کرد کنار میگذاریم سپس وسط کیک را با خامه میپوشانیم . انارهای سرخ دانه شده را همراه با منجوق های خوراکی نقره ای رویش میپاشیم .

 

یک برش مثلثی شکل به کیک می زنیم و آن را جدا کرده، روی کی قرار می دهیم. با کمی مربا، برگ های سبز و منجوق خوراکی کیک را زینت می بخشیم. کیک یلدای شما حاضر است. نوش جان 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط

گروه مواد غذایی سرزمین

محصولات سرزمین نگین ایران زمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.