مجله آشپزی

چرا میوه ها را در رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

آلو سرخ

آلو سرخ یا سرخآلو که هم خانواده آلو ها بوده و عموم خواص و مواد مغذی که دارد ب آن ها مشتک است، با طعم و رنگی متفاوت می تواند به سبد میوه های مصرفی شما اضافه شود. ویژگی اصلی میوه سرخآلو این است که منبع غنی ویتامین ث به شمار می رود، و همان طور که میدانید، ویتامین ث تضمین کننده سلامت و آمادگی دستگاه ایمنی بدن است.
علاوه بر این، ترکیبات موجود در آلو سرخ برای شادابی و سلامت پوست مفید می باشد و با توجه به این ویژگی ها، می تواند به صورت خشک شده نیز برای مصرف بلند مدت مورد توجه قرار گیرد.

انبه

انبه میوه ای خوش طعم و درشت است که از نظر بسیاری از مردم منبع انرژی فوق العاده ای به شمار می رود. به دلیل برخورداری از ویتامین ث به مقدار زیاد، انبه می تواند علاوه بر بالا بردن ضریب ایمنی بدن و پیشگیری از بروز انواع بیماری ها، به شادابی و طراوت پوست نیز کمک کند. انبه هم به صورت تازه، هم در ترکیب با شیر و سایر ۀب میوه ها و هم به صورت خشک شده قابل استفاده است و خواص بی نظیر خود را به بدن می رساند. همچنین انبه یک منبع آنتی اکسیدان قوی به شمار می رود و از این بابت نیز می تواند تضمین کننده سلامت و تقویت بدن شود.

 

انگور

انگور جزو شگفت انگیز ترین میوه هایی است که آدمیزاد توانسته راه های مختلف استفاده از آن را به خوبی یاد بگیرد. انگور دارای مقدار قابل توجهی از انواع ویتامین و مواد معدنی است و همچنین از قند طبیعی زیادی هم برخوردار می باشد. انگور ها انواع مختلفی دارند و خشک کردن هر کدام، کشمشی با ظاهر و طعم متفاوت می دهد. از جمله شاخص ترین انگور های خشک، میز است که از خشک کردن انگور سیاه به دست می آید و مصرف چند دانه از آن هنگام ناشتا می تواند برای جریان خون و قلب و عروق مفید باشد. با این حال، مواد معدنی انگور از سیستم عصبی گرفته تا پوست و مو، فواید خود را به بدن می رسانند.

گلابی

گلابی میوه ای خوش طعم و لذیذ است که هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده، عطر و مزه مورد پسندی دارد. این میوه درشت و شیرین منبعی برای ویتامین ک بوده و در حالت خشک نیز به همین ترتیب خاصیت خود را حفظ می کند. با توجه به نیاز بدن به ویتامین ک و کلسیم به منظور تقویت استخوان ها، این میوه می تواند علاوه بر سایر ویتامین ها و مواد معدنی، ویتامین ک بدن را به خوبی تامین کرده و به پیشگیری از پوکی و سستی بافت های استخوانی کمک کند. مصرف گلابی به ویژه برای افراد مسن که نیاز به تقویت عمومی بدن دارند، موثر خواهد بود.

خرمالو

خرمالو میوه ای نارنجی رنگ، نرم و گوشتی است که بسیاری آن را با طعمی نسبتا شیرین و گس می شناسند. طعم خاص خرمالو باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشد. به نوعی می توان خرمالو را یکی از رایج ترین میوه های خانگی ایران دانست که در بسیاری از خانه های باغچه دار، درخت آن پرورش پیدا کرده است.

خرمالو میوه ای است که اشتها را زیاد می کند و مصرف آن برای کودکان و نوجوانان به دلیل داشتن املاح معدنی و عناصر مغذی، مفید است. کلسیم موجود در خرمالو به همراه سایر ترکیبات معدنی، باعث تقویت استخوان ها و رشد دندان می شود. آهن موجود در این میوه برای خون سازی بدن و پتاسیم آن برای کمک به دستگاه عصبی ثمر بخش است. علاوه بر موارد گفته شده، خرمالو منبع خوبی از انواع ویتامین ها به ویژه آ و خانواده ویتامین ب محسوب می شود.

تمشک

تمشک میوه ای کوچک و خوش طعم است که با میوه های توت و توت فرنگی هم خانواده است. بوته های تمشک در نواحی گرم و مرطوب پرورش می یابند و محصول می دهند و به همین دلیل دشت ها و جنگل های مناطقی مانند شمال ایران را به همراه این بوته ها می شناسیم. ارزش میوه تمشک برای ساکنین مناطق گرمسیری، به دلیل خنک کنندگی آن است. همچنین تمشک سرشار از ویتامین هایی از جمله ویتامین کا و ث بوده و می تواند خون را تصفیه کند. از این رو بهتر است تمشک را یک ماده غذایی ارگانیک برای تنظیم فشار خون در نظر گرفت. از طرف دیگر تمشک برای بهبود وضعیت گوارش و رفع برخی نارسایی ها مانند یبوست و برطرف کردن مشکلات معده نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.