گروه مواد غذایی سرزمین

گروه مواد غذایی سرزمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پلو میگو اسپانیایی

 

دنیای غذاهای برنجی به قدری متنوع و وسیع است که هر چقدر مواد مختلف و غذاهای متفاوتی با آن درست کنید، باز هم امکان خلاقیت و ترکیبات جدید وجود دارد. نه تنها در کشور های آسیایی و خاورمیانه، غذا هایی که با برنج می توانید درست کنید.

 

بلکه در برخی کشور های اروپایی، امریکا و افریقا نیز خوراکی های خاص و منحصر به فردی با برنج تهیه می شود که احتمالا برایتان ناشناخته باشند. برنج را می توان با انواع حبوبات، سبزیجات و گوشت قرمز یا سفید ترکیب کرد. ضمن این که هر ترکیب با چند روش قابل تهیه است و به همین ترتیب تنوع زیادی در پخت غذا با برنج به وجود می آید.

 

 

غذاهایی که با برنج پخته می شوند، به دلیل خاصیت و مزه خاص برنج، می توانند به روش های متفاوت و با افزودنی ها و ادویه جات گوناگون آماده گردند. از این رو برای کسانی که به دنبال آشپزی خلاقانه هستند، یکی از بهترین و جذاب ترین روش های طبخ غذاهای جدید، آشنایی با منوی غیر ایرانی و خوراکی هایی است که در سایر کشور ها تهیه می شود.

 

پخت میگو به روش اسپانیایی ها

 

یکی از این غذاها، پلو میگوی اسپانیایی است که احتمالا شما را به یاد غذاهای اصیل و سنتی جنوب ایران بیندازد. پلو میگو اسپانیایی، ترکیبی از انواع سبزیجات، ادویه جات، برنج و میگو است که خواص زیادی برای سلامتی بدن به همراه دارد.

 

 

در پلو میگو اسپانیایی، از پیاز، سیر و گوجه فرنگی استفاده می شود. پیاز و سیر دو سبزی شگفت انگیز و بی نظیرند که مصرف همزمان آن ها، مزیت های زیادی برای سلامتی بدن دارد. هر دوی این سبزیجات، سرشار از انواع ویتامین، املاح و آنتی اکسیدان بوده و باعث پاکسازی و ضد عفونی شدن بدن می گردد.

 

سیر و پیاز تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

 

مصرف پیاز و سیر می تواند دستگاه ایمنی بدن را تقویت کرده و التهاب و زخم را از بین ببرد. مهم ترین اثری که خوردن سیر و پیاز به همراه دارد، تقویت دستگاه گوارش به همراه تقویت سیستم قلبی و عروقی است. از یک طرف املاح موجود در این دو سبزی باعث بهبود عملکرد عضلات قلب می شود و از طرف دیگر، نقش بسزایی در کاهش سطح کلسترول خون دارند. با از بین رفتن چربی، جریان و فشار خون تنظیم شده و نیروی کمتری برای پمپاژ خون لازم است و در نتیجه خستگی قلب کمتر خواهد شد.

 

تاثیر مهم دیگری که پیاز و سیر بر سلامتی دارند، بالا بردن قدرت ایمنی بدن در مواجهه با بیماری ها و حملات ویروسی، میکروبی یا عفونی است. از این رو بهتر است پلو میگو اسپانیایی را در زمان هایی که نزدیک به فصل حساسیت باشد میل کنید تا توان بدنی شما در برابر مشکلات احتمالی قوی تر شده و مصون بماند.

 

 

برای تهیه پلو اسپانیایی به این مواد احتیاج دارید:

 

سه قاشق غذا خوری روغن گیاهی،
یک عدد پیاز متوسط خرد شده،
دو حبه سیر متوسط خرد شده،
نصف قاشق چای خوری زردچوبه،
یک عدد گوجه خرد شده،
یک عدد هویج کوچک خرد شده،
یک عدد فلفل دلمه کوچک خرد شده،
دو فنجان برنج،
400 گرم میگو تمیز شده،
یک قاشق غذا خوری جعفری خرد شده،
نصف فنجان نخود فرنگی،
نمک و فلفل و سس تند به مقدار دلخواه.

 

 

یکی از نکات مثبت مربوط به پلو میگو اسپانیایی، این است که عطر سبزیجات باعث رفع بوی میگو می شود و اگر بوی میگو را نمی پسندید، باز هم می توانید از این خوراکی لذیذ لذت ببرید.

 

برای تهیه پلو میگو اسپانیایی، ابتدا پیاز، سیر و زردچوبه را درون قابلمه و در روغن گیاهی به مدت کمتر از پنج دقیقه تفت دهید. بعد از آن که پیاز نرم تر شد، فلفل دلمه، گوجه و هویج خرد شده را هم اضافه کنید و به همراه نمک و فلفل، به تفت دادن مواد ادامه دهید.

 

سپس میگو ها را اضافه کنید و کمی به هم بزنید تا رنگشان صورتی شود. بعد از این مرحله برنج را با سه لیوان آب و کمی از جعفری خرد شده اضافه کنید و مجدد به هم بزنید، و در قابلمه را ببندید تا برنج نیم پز شود. بعد از حدود بیست دقیقه، نخود فرنگی و بقیه جعفری را روی برنج نیم پز بریزید و مخلوط کنید. سپس در ظرف را ببندید تا برنج به خوبی دم بکشد و مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

 

 

بد نیست بعد از کشیدن غذا در ظرف و پس از چند دقیقه که خنک تر شد، آن را با سس تند نوش جان کنید.
همانطور که اشاره شد، در مناطق ساحلی و جزایر جنوب ایران هم غذاهای مشابهی با برنج و میگو تهیه می شود که معروف ترین آن ها هواری چکو میگو یا پلو بچه میگو است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

گروه مواد غذایی سرزمین

محصولات سرزمین نگین ایران زمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.