محصولات

فندق؛ مروارید های مغذی

فندق

اقلیم کشور ایران گرم و خشک است و همواره با کم آبی مواجه بوده است. در این شرایط، مانند هر منطقه دیگری که خوراکی ها و مواد اولیه غذایی آن به تناسب وضعیت آب و هوایی حاکم بر منطقه پرورش می یابند، می توان سراغ خوراکی هایی را گرفت که مخصوص اقلیم و آب و هوای سرزمین ایران باشند.

خشکبار ایران یکی از همین مواد اولیه مغذی و خوش طعم و متنوع به حساب می آیند. به دلیل گوناگونی و غنای خشکبار، و غنای این محصولات، پیدا کردن و معرفی بهترین خشکبار موجود در بازار چندان ساده نیست.

فندق

از میان انواع خشکبار موجود در بازار، فندق را می توان نام برد که یکی از محبوب ترین روییدنی ها محسوب می گردد. دانه های فندق علاوه بر این که به تنهایی مصرف می شوند، به عنوان یک منبع روغنی و همچنین طعم دهنده و مکمل در صنایع غذایی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. البته درخت فندق که ارتفاعی تقریبا دو متری دارد، مختص سرزمین های خشک نیست و در اروپا و آسیای صغیر جزو گیاهان بومی محسوب می شود.

نکته جالب اینجاست که درخت فندق برای رشد، به آب و هوای سرد و خنک احتیاج دارد. در ایران هر ساله دهها هزار تن فندق برداشت می شود که این میزان، باعث شده تا فندق ایرانی در میان مجموع فندق تولید شده در جهان رتبه بالایی را به خود اختصاص دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.