دسته بندی نشده

اگر به بادام ایرانی علاقه دارید …

خشکبار ایرانی بخشی از محبوب ترین و پر مصرف ترین خوراکی های سرزمین ایران با منشا گیاهی به شمار می روند. از جمله خشکبار ایران می توان به آجیل و انواع میوه های خشک اشاره کرد. خشکبار منشا گیاهی داشته و منبع سرشاری از پروتئین، چربی سالم و طبیعی و همچنین انواع ویتامین ها به شمار می روند. در نتیجه یک تغذیه مناسب و دلپسند ویژه کسانی است که از خوردن گوشت و پروتئین های حیوانی پرهیز می کنند. خشکبار به نوعی با اقلیم و شرایط زندگی در ایران گره خورده است، چرا که هر منطقه از کشور روییدنی های منحصر به فرد و متنوع خود را داشته و در عین حال نگهداری از این محصولات در شرایط کم رطوبت آب و هوای ایران، آسان تر است. در نتیجه مصرف خشکبار با زندگی مردم در استان ها و شهر های مختلف پیوند عمیقی برقرار کرده است.

بادام

یکی از شناخته شده ترین خشکبار، بادام یا بادام ایرانی است که انواع مختلفی دارد. به طور کلی دو نوع بادام شامل بادام زمینی و بادام درختی وجود دارند. بادام درختی نیز به نوبه خود انواع متنوعی دارد که از آن میان می توان به بادام پوست کاغذی، بادام سنگی و بادام مامایی اشاره کرد.

بادام ایرانی نیز مانند سایر مغزیجات، علاوه بر این که منبع چربی مفید و طبیعی و ماده اولیه روغن بادام به حساب می آید، به شکل پودر یا خمیر می تواند طعم دهنده و مکمل غذایی بسیار مفیدی نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.