گروه مواد غذایی سرزمین

گروه مواد غذایی سرزمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

غذاهایی که در شب سال نو میلادی تهیه می شود

سال نو میلادی مانند نورز ما ایرانیان پر است از شور و تکاپوی مسیحیان تمامی دنیا. روز ها پیش از آغاز سال نو یعنی از 24 تا 31 دسامبر زمانی است که مردم به زینت بخشیدن درخت های کاج و چراغانی مشغول هستند تا هر چه بهتر سال نو و میلاد حضرت مسیح را جشن بگیرند اما همان گونه که می دانید هیچ مراسمی بدون تهیه و سرو غذا کامل نیست. مسیحیان کشور های مختلف هر یک بنابر آداب و رسوم و محل زندگیشان غذای محلی خاصی را برای این شب تدارک می بینند. اگر شما نیز کنجکاو شده اید که هر کشور چه غذایی برای شب سال نو میلادی تهیه می کنند مقاله زیر را دنبال کنید.

 

 

غذای کریسمس و سال نو میلادی در کشور سوئد 

 

مردم سوئد Risgrynsgröt یا پودینگ برنج که خیلی شبیه شیر برنج است را سرو می‌کنند. سوئدی‌ها دوست دارند پودینگ برنج را با دارچین طعم دار ‌کنند و در میان آن بادامی پنهان می‌کنند. آنان اعتقاد دارند که این بادام در ظرف هر کس بیافتد در سال آینده پیشرفت و سعادت بسیاری خواهد داشت. 

 

 

فرانسوی ها خرچنگ و صدف می خورند

 

فرانسوی‌ها بسیار تأکید دارند که نوعی غذای لذیذ دریایی به نام Le Réveillon را در شب کریسمس و روزهای عید بخورند. آن‌ها در این غذا از خرچنگ و صدف استفاده می‌کنند. چون این غذا بسیار چرب است و پروتئین زیادی دارد بر این باورند که با خوردن این غذا در سال آینده قوی و سالم خواهند بود. 

 

 

ایتالیا

 

در میز شام شب کریسمس ایتالیایی‌ها غذایی عجیب که معجونی از چندین غذای دریایی است به چشم می‌خورد. آن‌ها غذاهای کلاماری، کولی، صدف و کاد را باهم مخلوط می‌کنند و در ظرفی بزرگ در وسط میز شام این جشن بزرگ می‌گذارند. 

 

آلمان

 

آلمانی‌ها با میوه‌های تازه کیک‌های زیادی درست می‌کنند ولی در این شب کیک میوه‌ای به نام (Stollen) که شبیه کوهان شتر است را می‌خورند. آن‌ها اعتقاد دارند که مردی فرزانه با شتر به دیدار حضرت مسیح می آمد و این کیک را سمبل آن اتفاق میدانند. 

 

 

انگلستان

 

در انگلستان چندین پودینگ انجیر روی میز شام قرار می دهند و روی آن را با الکل آتش می زنند تا کمی بسوزد، سپس آن را میل می کنند. 

 

بلغارستان

 

مردم بلغارستان روزهای قبل از کریسمس را روزه می‌گیرند، آنان در این روزها از گوشت و پروتئین‌های حیوانی پرهیز می‌کنند و در شب کریسمس دلمه‌های مخصوصی از سبزی‌ها و سوپ مرغ و کیک را در سر میز شام می‌گذارند و عید را جشن می‌گیرند. 

 

 

مصر

 

مسیحیان کشور مصر از 3 روز قبل از کریسمس روزه مصرف گوشت و پروتئین می گیرند. آن ها در این مدت از غذاهایی همچون ماکارونی، برنج و عدس به همراه سس های مختلف استفاده می کنند و این روزه در شب کریسمس با خوردن انواع گوشت به پایان خواهد رسید.

 

کاستاریکا

 

در بین اهالی کاستاریکا غذایی به نام تاماله برای شب کریسمس طبخ می‌شود. برای تهیه این غذای قدیمی گوشت، پنیر و سبزی‌ها را میان برگ های بلال می پیچند و بخارپز می کنند. استفاده از پوست بلال فقط برای عطر و پخت است و قبل از خوردن غذا پوست بلال را از آن جدا می کنند. 

 

 

استرالیا

 

شاه میگوی گریل شده، کباب بوقلمون و گوشت غذای رسمی مردم استرالیا برای شب سال نو میلادی و کریسمس است. البته میگوی گریل شده ای که مخصوص این شب است با روش خاصی طبخ می شود که به آن shrimp on the Barbie می گویند.

 

ایسلند

 

اعتقاد مردم ایسلند بر این است که برای آغاز سال نو و شب کریسمس حتما باید گوشت پخته شده بخورند به همین جهت بیشتر میزان سفارشات رستوران ها در شب کریسمس و سال نو گوشت است. اما گوشت پخته شده گوزن در میان سایر گوشت های پخته شده محبوبیت بالاتری دارد. 

 

 

چین

 

تعداد مسیحیان در چین خیلی زیاد نیست. در این کشور در شب کریسمس مسیحیان، از مرغ سوخاری KFC استقبال زیادی می‌کنند. در سال های اخیر اهمین جشن کریسمس در کشورهای آسیای شرقی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی بیشتر شده است. 

 

اتیوپی

 

در اتیوپی نوعی خوراک مرغ برای کریسمس تهیه می‌شود که به آن Doro wat می‌گویند. این خوراک مرغ که با ادویه‌های مختلف طعم دار شده است بعد از طبخ در نانی تخت ریخته می‌شود و مردم آن را با دست می‌خورند. 

 

نروژ

 

شاید جالب باشد بدانید که در بخش های غربی کشور نروژ غذایی با نام Smalahove که کله پاچه است برای این شب مخصوص سرو می شود. مردم نروژ سر گوسفند را ساعت ها با حرارت ملایم می پزند و در کنار آن از سبزیجات پخته شده و پوره سیب زمینی استفاده می کنند.

 

 

کانادا

 

غذای اصلی مردم کشور کانادا نوعی پای گوشت به نام Tourtière است. این غذا ممکن است در بخش های مختلف کانادا به شیوه های مختلف پخته شود و به جای گوشت از سبزی کبابی و گاها گوشت ماهی نیز استفاده کنند. غذای شب سال نو و کریسمس برای کانادایی ها اهمیت زیادی دارد به طوری که اگر قرار باشد سفری برای تعطیلات خود داشته باشند بایستی ابتدا غذای سال نو را نوش جان کرده و سپس رهسپار شوند. 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

گروه مواد غذایی سرزمین

محصولات سرزمین نگین ایران زمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.