مجله آشپزی

 دمنوش میوه ای

دمنوش میوه ای

گاهی اوقات دقیقا نمی دانید که چه نوشیدنی یا دمنوشی مورد پسندتان است و به بیان واضح تر، حس و حال خود را درست تشخیص نمی دهید. بعضی از افراد در چنین مواقعی از دمنوش های ترکیبی استفاده می کنند، اما یکی از راه حل ها برای پاسخ مناسب به حس چشایی شما، دمنوش های میوه ای هستند. دمنوش میوه ای می تواند به صورتی تک میوه یا ترکیبی میوه های گوناگون باشد. جالب است بدانید که بیشتر میوه ها می توانند به صورت دم کرده مصرف شوند. علاوه بر این، نکته جالب تر این جاست که پوست میوه ها نیز قابل دم کردن و نوشیدن است. بد نیست پوست سیب یا پوست لیمو ترش را امتحان کنید.

برای تهیه دمنوش میوه به تکه هایی از میوه یا پوست میوه (ترجیحا خشک شده زیر نور آفتاب) احتیاج دارید. البته نباید فراموش کرد که قبل از دم کردن پوست میوه بهتر است آن را کاملا بشوئیید. خواص دمنوش میوه ای همانند خواص میوه ها بوده و عصاره های معجزه آسا و شفابخش هر کدام می تواند در حالت دم کرده در آب جوش حل شود.

دمنوش میوه ای

بهتر است فرآیند دم کردن میوه یا پوست میوه ها به شکل آرام و طب ده تا بیست دقیقه با آب جوش انجام گیرد. پیشنهاد می کنیم برای دم کردن میوه هایی که سفت تر هستند، مانند به و سیب خشک شده، از آب ولرم استفاده کرده و روی شعله ملایم قرار دهید تا همزمان با جوش آمدن آب، عصاره تکه های میوه یا پوست میوه به خوبی خارج شده و در آستانه جوش آمدن، چند دقیقه ای روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.