محصولات

خرما، دانه های شیرین انرژی

خرما

خرما می دانیم که خرما جزو اصلی ترین منابع غذایی در سرزمین های گرم و خشک به حساب می آید. گیاه خرما که میوه درختان نخل است، به عنوان یک گیاه تک هسته ای مخصوص سرزمین های گرمسیری بیشتر در نواحی جنوبی و کویری ایران می روید. آنچه بیشتر از همه به عنوان خاصیت و ویژگی خرما مطرح می شود، انرژی و قند مفید بالای آن است. انرژی خرما ناشی از درصد قابل توجه کربوهیدرات ها در این میوه شگفت انگیز بوده و انواع قند های موجود در خرما نیز می توانند با سرعت بیشتری تبدیل به انرزی شوند. همچنین انواع ویتامین ها مانند ویتامین A، ویتامین B و ویتامین C، املاحی مانند آهن و کلسیم و همچنین چربی، باعث روی آوردن بومی های مناطق گرمسیری و سایر مردم به خرما می شود. جالب اینجاست که تنها میوه خرما مورد مصرف نیست و هسته خرما نیز می تواند آرد و به خمیر مناسبی برای پخت نان تبدیل شود. خرما به ویژه انواع خرمای خشک، قابل استفاده در تمام طول سال به عنوان یکی از محبوب ترین خشکبار می باشند. خرمای پیارم از انواع خشکباری است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

خرما

سلامتی را از نخل ها بچینید

شاید کمتر کسی باشد که در مورد گیاهان و خواص دارویی و غذایی آن ها تردید کند. بسیاری از مواد غذایی که منشا گیاهی دارند، به ویژه آن هایی که در قالب گروه خشکبار قرار می گیرند، علاوه بر  میزان قابل توجهی پروتئین و چربی های سالم و طبیعی، از فیبر و املاح معدنی و انواع ویتامین ها برخوردار هستند.

در میان خشکبار یکی از مشخص ترین و پر طرفدار ترین آن ها خرما می باشد که به تنهایی شامل گونه های متفاوتی است. در میان خواص خرما، معروف ترین ویژگی را باید میزان بالای انرژی آن دانست و به همین علت جزو رژیم اصلی ورزشکاران و کوهنوردان قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.