محصولات

پسته خورها بیایند!

پسته

خشکبار ایران را بدون اغراق می توان یکی از بهترین نمونه های خشکبار در جهان دانست. انواع خشکبار ایرانی شامل پسته ایرانی، گردو و فندق و همچنین بادام ایرانی و خرمای خشک، در نواحی و استان های گوناگون کشور کشت می شوند. این مواد مغذی طرفداران زیادی دارند و به صورت های گوناگون استفاده می گردند.

سرزمین ایران به طور کلی دارای اقلیم گرم و خشک است و رطوبت هوا در بیشتر مناطق ناچیز می باشد. با توجه به این که غذاها و خوراک هر منطقه بر اساس اقلیم آن شکل گرفته و فراگیر می شود، اقلیم و خاک زر خیز سرزمین ما نیز مستعد پرورش انواع خشکبار است. همچنین اقلیم خشک و رطوبت کم، باعث می شود تا ماندگاری این محصولات در خانه های ایرانی طولانی تر شده و خطراتی مانند آفت و خرابی و فاسد شدن، کمتر ان ها را تهدید کند.

پسته

بدون شک یکی از محبوب ترین خشکبار ایران را می توان پسته دانست. این خوراکی لذیذ و مغذی، نه تنها در زمان پذیرایی و به صورت تنقلات روزانه، که به عنوان طعم دهنده و چاشنی پخت غذاها یا شیرینی و کیکی نیز استفاده می شود.

پسته در نواحی گوناگونی از ایران کشت شده و بر اساس ویژگی های محیطی و میزان آب و خصوصیا ت خاک آن ناحیه، پسته های متنوعی به عنوان محصول به دست می آیند. به همین ترتیب نیز قیمت پسته ایرانی هر منطقه با سایر مناطق تفاوت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.