دسته بندی نشده

جایگاه برنج قهوه ای در رژیم غذایی کم کالری

یکی از انواع برنج، برنج قهوه ای است. این نوع برنج خواص فوق العاده ای داشته اما متاسفانه آنقدرها مورد توجه مردم ایران واقع نشده است. در جنوب شرقی آسیا بیشتر افراد از برنج های سبوس دار و یا به اصطلاح برنج های قهوه ای استفاده می کنند. این برنج ها نیز جزو دسته ی غلات به حساب می آیند. کربوهیدارت های برنج قهوه ای بیشتر و پیچیده تر از دیگر غلات می باشد.
شما می توانید با مصرف یک وعده برنج قهوه ای، ریزمغذی های فراوانی از جمله فیبر، پروتئین، ویتامین های گروه B، کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم و روی را به بدنتان برسانید.

برنج قهوه ای چگونه تولید می شود؟
همانطور که در پست قبل اشاره کردیم، برنج قهوه ای خواص فوق العاده زیادی دارد. همین خواص فوق العاده این نوع برنج باعث شده تا تقاضای مردم برای استفاده از آن افزایش یابد. اما سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می آید این است که این نوع برنج چگونه تولید می شود؟

برنج قهوه ای همان برنجی است که برخی به آن برنج پیش پخت شده هم می گویند. برای تولید چنین محصولی، زمانی که برنج را در حالت شلتوک از مزرعه برداشت می کنند، پوسته اصلی آن که طلایی هست را جدا می کنند این برنج، رنگ قهوه ای بسیار پر رنگی دارد؛ لذا برنج را داخل پوست کن ریخته و بعد از آن داخل سفید کن می ریزند و به میزان دلخواه برنج را قهوه ای می کنند. هر چه قدر برنج کمتر سفید شود مقدار سبوس بیشتری باقی می ماند ولی پخت آن بسیار سخت تر می شود.

پخت برنج قهوه ای
یکی از مشکلاتی که برخی افراد برای استفاده از برنج قهوه ای دارند این است که گمان می کنند به دلیل اینکه این نوع برنج حرارت دیده است، نحوه پخت آن متفاوت است. این در حالی است که فرآیند حرارت دهی و تولید برنج قهوه ای به گونه ای نیست که باعث پختن و نرم شدن دانه های نهایی برنج شود. برنج های قهوه ای هم پس از پوسته گیری، خشک شدن و آمدن به بازار باید مانند برنج های سفید، پخته و مصرف شوند.

روش نگهداری برنج قهوه ای

یکی از موارد مهم در مورد برنج قهوه ای، روش نگهداری این نوع برنج است. از آنجا که میزان چربی و املاح برنج قهوه ای بیشتر از برنج سفید است، امکان فاسد شدن آن بیشتر از برنج های سفید است. بنابراین توصیه می شود که آن را برای پیشگیری از تجزیه و فاسد شدن چربی هایش، در مکانی خشک تر و خنک تر نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.