گروه مواد غذایی سرزمین

گروه مواد غذایی سرزمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اگر کمبود وقت دارید این غذاها را درست کنید

امروزه با توجه به زیاد شدن مشغله و مشکلات زندگی بسیاری از خانم ها علاوه بر کار منزل در بیرون از خانه نیز مشغول کار هستند و وقت کمتری برای آشپزی دارند. احتمالا تخم مرغ یکی از سریع ترین غذاهایی است که هنگام خستگی یا نبود وقت به ذهن همه ما می آید. علاوه بر تخم مرغ غذاهایی خوشمزه با زمان پخت کم بوده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 

غذای مجلسی مخصوص دوران مجردی!

 

یکی از غذاهای سریع و خوشمزه ای که در کمترین زمان می توان آماده کرد، خوراک گوشت چرخ کرده است. این غذای خوشمزه که ترکیبی از گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل دلمه ای، ادویه و سیب زمینی است را می توانید در دوران مجردی یا مواقع کمبود وقت درست کنید.

 

 

با گوشت یا مرغ پخته در یخچال چه غذایی درست کنیم؟

 

حتی با غذاهای مانده در یخچال نیز می توانید غذای جدید و خوشمزه درست کنید. اگر گوشت و مرغ پخته یا سرخ شده از قبل در یخچال مانده، می توانید با آن استروگانف درست کنید که از ترکیب مرغ یا گوشت پخته شده و قارچ درست می شود. در صورت تمایل می توانید این غذا را با خامه میل کنید.

 

 

غذای سریع مخصوص طرفداران سیر

 

اگر از طرفداران سیر هستید و می خواهید غذایی سریع در زمانی کم درست کنید نان سیر گزینه مناسبی است. نان سیر از ترکیب نان های حجیمی، سیر و روغن زیتون تهیه شده که در کوتاه ترین زمان می توانید آن را تهیه کنید.

 

 

با بادمجان چه غذایی درست کنیم؟

 

خوراک نان و بادمجان یک پیشنهاد ویژه برای داشتن غذایی خوشمزه در زمانی کم است. اگر به پنیر علاقه دارید می‌توانید از پنیر ورقه‌اي روی نان استفاده کرده ودر گریل قرار دهید تا روی آن پخته شود. برای درست کردن این ساندویچ خوشمزه به نان سبوس داره، قارچ، فلفل دلمه ای، بادمجان و گوجه نیاز دارید.

 

 

اگر خسته اید سیب زمینی شکم پر را امتحان کنید

 

سیب زمینی یکی از جمله مواد غذایی پرکاربردی است که معمولا در اکثر خانه ها یافت می شود. در هنگام خستگی داخل سیب زمینی را با سبزیجاتی مانند جعفری، فلفل دلمه ای، هویچ و ذرت پر کرده و یک غذای ساده و سریع برای خودتان درست کنید.

 

 

با گوشت چرخ کرده چه غذایی می توان درست کرد؟

 

یکی دیگر از غذاهای سریعی که با گوشت چرخ کرده می توانید درست کنید، پیراشکی گوشت است. برای آماده سازی پیراشکی گوشت به گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای، پنیر چدار، ادویه و خمیر پیراشکی نیاز داریم که خمیر آن را می توان به صورت آماده یا در منزل تهیه کنید.

 

 

سالادی خوشمزه با تن ماهی

 

مطمئنا سالاد از غذاهای سبک و سریعی است که با ترکیب انواع مواد غذایی می توان آن را درست کرد. سالاد تن ماهی از ترکیب خیارشور، پیاز، تن ماهی، تخم مرغ، روغن زیتون و … تهیه می شود.

 

 

غذای معروف خوزستانی

 

سمبوسه ازغذاهای معروف و خوشمزه خوزستانی است که در کوتاه ترین زمان می توان آن را تهیه کرد. تن ماهی، سوسیس، سیب‌زمینی پخته یا حتی گوشت چرخ شده برای تبدیل شدن به مایه سمبوسه عالی هستند. بعد از پیچیدن نان سمبوسه می توان آن را در روغن سرخ کرد.

 

 

غذایی جدید با باقی مانده فست فود

 

حتی با سوسیس موجود در فست فود باقی مانده نیز می توان غذایی جدید درست کرد. می توانید مقداری سوسیس سرخ شده را خرد کنید و به همراه رب گوجه، فلفل دلمه‌اي و گوجه تفت دهید. هم چنین می توانید سیب زمینی سرخ شده به آن اضافه کنید تا طعم بهتری داشته باشد. در صورت تمایل کمی جعفری به آن اضافه کنید.

 

 

سرو غذاهای مختلف با نان تست

 

نان تست باقی مانده از قبل را حلقه حلقه کرده و در فر یا توستر برشته کنید. پس از برشته شدن نان ها اگر گوشت یا مرغ باقی مانده دارید، می‌توانید آن را در رب گوجه‌فرنگي تفت دهید و روی نان‌ها بریزید. هم چنین از این نان ها برای سرو خورش و خوراک های دیگر می توانید استفاده کنید.

 

 

با برنج های باقی مانده چه کنیم؟

 

اکثر اوقات در مهمانی ها مقداری از برنج باقی می ماند. برای ایجاد تنوع می توانید با برنج های اضافه مانده شیربرنج درست کنید. شیربرنج را با برنج کته یا دمی می توانید درست کنید که با برنج کته طعم بهتری خواهد داشت. برای داشتن شیر برنجی خوشمزه تر از شب قبل مقداری شیر تا بالای سطح برنج بریزید. برا یداشتن طعم و عطری بهتر به آن مقداری شکر و گلاب اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

مطالب مرتبط

گروه مواد غذایی سرزمین

محصولات سرزمین نگین ایران زمین

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.