مجله آشپزی

میوه های سرخ تابستانی رو حتما مصرف کنید

 

انار

 

همه ما وقتی اسم میوه انار به میان می آید، بی درنگ به یاد شعر معروف صد دانه یاقوت می افتیم که از دوران کودکی نشان دهنده گنجینه های کوچک درون پوست قرمز رنگ آن بود. پس از سال ها هنوز انار در ذهن بسیاری از مردم همان گنج یاقوتی است که علاوه بر زیبایی و طعم خاص و ملس، خواص دارویی به شمار رفته و ارزش غذایی بالایی نیز دارد. 

 

 

غیر از خوردن دانه های انار به صورت خام، آب انار، رب انار و سایر محصولاتی که از این میوه شگفت انگیز به دست می آید، هر کدام می توانند بخش قابل توجهی از سلامت، تندرستی و نشاط انسان را تامین کنند. انار یک گنج غذایی واقعی و سرشار از انواع فایده ها برای افراد سالم یا بیماران مبتلا به نارسایی های گوناگون به شمار می رود.

 

از درمان لثه تا بهبود زخم معده، از بهبود زخم تا کنترل اضافه وزن

 

 

یکی از اصلی ترین ویژگی های انار، خاصیت ضد عفونی کنندگی و به اصطلاح ضد باکتری بودن آن است. شاید شنیده باشید که ماساژ لثه ها با رب انار، از بهترین روش های طبیعی به منظور درمان زخم و التهاب لثه است که اگر به طور منظم انجام شود، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

این ویژگی از همان قدرت ضد عفونی کنندگی بالای انار سرچشمه می گیرد و نشان می دهد احتمالا برای کاهش و درمان زخم وها و التهاب های داخلی نیز می توان روی انار حساب کرد.

 

ویژگی مهم دیگر انار، خون سازی و کک به درمان کم خونی است. بسیاری از مردم به خصوص دختران جوان با این مشکل مواجه می شوند و خوردن منظم انار در فصل تازگی این میوه، یک راه حل کاملا طبیعی و کارساز خواهد بود.

 

 

انار می تواند فرایند هضم و جذب غذا را تقویت کند و به طور کلی کار آیی دستگاه گوارش را بالا ببرد. از این رو برای رفت مشکلات مختلف گوارشی مانند زخم معده، التهاب روده ها، اسهال و …، خوردن انار توصیه می شود. به این ترتیب انار کمک می کند تا دستگاه گوارش به خوبی کار جذب مواد مغذی خوراکی ها و نوشیدنی ها  را انجام دهد و در نتیجه اشتها نیز کنترل می شود.

 

با کنترل اشتها و جذب بهتر مواد، مشکل اضافه وزن و چاقی نیز رو به بهبود خواهد رفت.

 

گیلاس

 

 

دانه های گیلاس مثل گوشواره های زیبا و رنگارنگ طبیعی هستند که رنگ های متنوع و طعم لذیذ آن ها، باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشند و در میهمانی و سفره پذیرایی، جزو خوش خوراک ترین و اولین انتخاب در بین سایر میوه ها باشند.

 

خواص گیلاس و آلبالو به میزان قابل توجهی مشابه است، چرا که از یک خانواده به حساب می آیند. با این حال بسیاری از مردم ممکن است طعم شیرین و دانه های گوشتی و درشت تر گیلاس را به طعم ترش آلبالو ترجیح دهند. خوردن مقداری از گیلاس به ویزه در زمان های بین وعده غذایی، برای سلامت بدن یک تضمین مناسب محسوب می شود.

 

قرص های گرد و قرمز رنگ برای تصفیه خون و آرامش اعصاب

 

 

گیلاس های قرمز رنگ وجه اشتراک بیشتری با آلبالو دارند و اولین مشخصه آن ها هم مقدار بالای آنتی اکسیدان است. به این ترتیب آلبالو و گیلاس هر دو به خوبی برای پیشگیری و کمک به درمان انوع سرطان مفید بوده و فعالیت دستگاه ایمنی بدن در مواجه شدن با انواع دیگر بیماری ها را تقویت می کنند. 

 

گیلاس میوه ای آبدار و یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن، برخورداری از میزان پتاسیم بالا است. این ماده به همراه سایر ترکیبات موجود در گیلاس یا آلبالو، به تقویت دستگاه مغز و اعصاب کمک می کند.

 

 بهبود عملکرد سلول های عصبی، باعث کمتر شدن تنش های ناشی از نارسایی عصبی و همچنین بهتر شدن برخی از اختلالات مانند بد خوابی مناسب است. بخش مهمی از بد خوابی، به فعالیت نادرست دستگاه مغز و اعصاب بر می گردد و با مصرف منظم میوه هایی مانند گیلاس و آلبالو و تامین املاح لازم این موارد نیز بر طرف می شوند. 

 

 

علاوه بر این موارد مصرف گیلاس به خصوص گیلاس قرمز و آلبالو برای کاهش چربی و تصفیه خون مناسب بوده و به این ترتیب، به درمان فشار خون در افرادی که دچار گرفتگی عروق و فشار خون بالا هستند کمک می کند.

 

مصرف گیلاس همچنین به کسانی که دچار کم خونی هستند برای خون سازی مفید است و با این حساب افت فشار خون ناشی از این مشکل را نیز بهبود می بخشد. در نتیجه با تقویت جریان و گردش خون، مصرف گیلاس به دستگاه قلب و عروق کمک خواهد کرد و می تواند به سلامت عضلات قلب منجر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.