مجله آشپزی

طرز تهیه کلاب، میان وعده ویژه فست فودها

 

کلاب نوعی ساندویچ دو لایه بوده که با نان تست درست می شود. در این ساندویچ ها مواد را در بین دو یا سه لایه نان تست قرار می دهند که در تهیه آن از مرغ پخته، ورقه های رست بیف، برگ کاهو و گوجه فرنگی استفاده می کنند. هم چنین روی نان کمی کره نرم و روی گوشت کمی سس مایونز می مالند و با چاقو به شکل 2 سه گوش یا 4 چارگوش برش زده و در ظرف مورد نظر می گذارند.

 

 

کلاب ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده و در بیشتر سوپرمارکت ها و فروشگاه ها موجود هستند. در تهیه کلاب ها از مواد گوناگونی استفاده می شود حتی در منزل با استفاده از مواد غذایی یا سالاد مانده در یخچال با کمی صبر و حوصله می توان یک ساندویچ کلاب خوشمزه درست کرد و در کنار خانواده از خوردن آن لذت برد. در ادامه این مقاله با دستور چند نوع ساندویچ کلاب همراه ما باشید.

 

 

ساندویچ کلاب با سالاد

 

مواد لازم مقدار مورد نیاز
نان تست 8 عدد
پنیر گودا 4 عدد
 سالاد مورد نظر به میزان لازم

 

 

ساندویچ کلاب با سالاد را به روش زیر تهیه می کنیم

 

 

برای تهیه این کلاب از هر نوع سالادی می توانید استفاده کنید.

نان ساندویچ کلاب معمولا به صورت برشته است. در ابتدا نان تست را به صورت سه گوش برش زده و نیمی از آن ها را در سینی یا توری فر بچینید. در صورت تمایل روی نان ها را با روغن یا کمی کره چرب کنید. سینی را در فر با درجه حرارت 150 درجه سانتی گراد قرار دهید. به جای فر از تستر نیز می توانید استفاده کنید. دقت کنید اگر نان ها را بدون روغن در فر قرار می دهید زودتر برشته می شوند. بعد از اینکه نان تست ها طلایی شدن از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شوند.

 

بعد از اینکه نان ها سرد شدند، سالاد را روی نان برشته شده بریزید و با قاشق پهن کنید. سپس یک نان ست برشته نشده را روی آن گذاشته و یک لایه دیگر از مواد روی آن بریزید. در صورت تمایل می توانید از دو نوع سالاد استفاده کنید. روی سالاد یک ورق پنیر گدا و سپس یک نان تست برشته شده بگذارید. یک سیخ کباب چوبی در ساندویچ  فرو کرده تا هنگام سرو از هم نپاشد. سپس ساندویچ را به دلخواه تزیین کرده و میل کنید.

 

نکته: اگر تمایلی به استفاده از پنیر گدا ندارید می توانید آن را حذف کنید.

 

کلاب مرغ

 

کلاب مرغ یکی دیگر از انواع کلاب است که در ادامه به دستور پخت و مواد اولیه آن می پردازیم.

 

 

مواد لازم:

مرغ پخته شده

سس سفید یا قرمز

جعفری یا گشنیز

خردل

کره نرم شده

نمک و فلفل

نان تست

 

میزان مواد اولیه به دلخواه بوده و با توجه به سلیقه خود می توانید مقدار آن ها را کم یا زیاد کنید.

 

برای درست کردن کلاب مرغ، ابتدا مرغ پخته شده را ساطوری کنید. سپس مرغ را همراه با سس مخلوط نمایید. نان تست را به صورت سه گوش برش زده و روی آن کره و خردل بمالید. 1 قاشق از مخلوط مرغ و سس را روی نان بریزید و آن را پهن کنید سپس نمک و فلفل بپاشید و با جعفری یا گشنیز روی آن را تزیین کنید.

 

 

کلاب ژامبون

 

مواد لازم:

ژامبون

نان تست

سس مایونز و فرانسوی

پنیر گدا

 

 

 

میزان مواد اولیه به دلخواه بوده و می توانید آن را تغییر دهید.

در ابتدا دور نان تست را با چاقو جدا کرده و نان را از وسط به صورت دو مثلث برش بزنید. ورقه های ژامبون را به اندازه نان ها به صورت مثلثی برش زده سپس سس مایونز و فرانسوی را با هم ترکیب کرده و مقداری از آن را روی نان تست بمالید. بعد از مالیدن سس روی نان، یک ورق ژامبون روی آن بگذارید. ورقه های پنیر گدا را هم اندازه نان برش زده و روی ژامبون قرار دهید و یک لایه دیگر ژامبون و نان تستی که یک طرف آن آغشته به سس شده بگذارید. برای جلوه بهتر کلاب، اگر مواد از اطرافش بیرون زده بود آن را با چاقو ببرید. در صورت تمایل کلاب ها را با جعفری یا هویج رنده شده تزیین کرده و میل کنید.

 

اگر گیاه خوار هستید یا تمایلی به استفاده از گوشت و مرغ ندارید می توانید با سبزیجاتی مانند کلم بروکلی یک کلاب خوشمزه درست کنید.

 

 

کلاب بروکلی و پنیر گریل شده

 

مواد اولیه:

کلم بروکلی

فلفل قرمز

پنیر چدار

پنیر موزارلا

 

میزان مواد اولیه به دلخواه است.

 

در ابتدا فلفل قرمز، کلم بروکلی، پنیر چدار و پنیر موزارلا را روی یک تکه نان تست بگذارید سپس روی اجاق گاز یا باربکیو آن را گریل کنید. برای گریل کردن بهتر است یک صفحه فلزی سنگین روی کلاب قرار داده تا کلاب برشته و طلایی شود و طعم بهتری داشته باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.