مجله آشپزی, مشاور پخت

طرز تهیه دسر ترایفل در منزل

 

ترایفل کلاسیک انگلیسی

 

ترایفل نوعی دسر انگلیسی بوده که در جشن ها و مهمانی ها از آن استفاده می کنند و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این دسر خوشمزه از ترکیب از کیک اسفنجی، کرم شیرینی و چند میوه مانند توت فرنگی، تمشک و شاه توت تهیه می شود که در این مقاله به چند نوع آن می پردازیم.

 

 

مواد لازم:

 

بزرگ تخم مرغ  6 عدد
زرده تخم مرغ   8 عدد
شکر   1 پیمانه
آرد 1 و 1/4 پیمانه
نمک  به اندازه نوک انگشت
کره   1/2 پیمانه
وانیل   3/4 قاشق چای خوری 
شیر   2 پیمانه
شکر  8 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت   1/4 پیمانه 
خامه   1 و نیم پیمانه 
میوه   4 پیمانه
مربای توت فرنگی  2/3 پیمانه
آب سیب  1/3 پیمانه
بادام پرک   1/4 پیمانه 

 

 

طرز تهیه:

 

ابتدا تخم مرغ‌ ها را برای ۵ دقیقه در ظرفی از آب گرم قرار دهید. بعد از ۲ دقیقه آب را یک بار عوض کنید. سپس یک چهارم پیمانه کره را آب کنید و یک چهارم پیمانه باقی مانده کره را مکعبی خرد کنید.

 

خامه را خوب با همزن بزنید تا فرم بگیرد. از ترکیبی از میوه‌های تازه مثل تمشک، بلوبری، شاه توت و توت‌ فرنگی استفاده کنید. میوه های مورد نظر را خرد کنید.

 

بادام پرک را در ماهی تابه ای روی حرارت متوسط قرار دهید و کمی تفت دهید تا برشته شوند.

 

 

طرز تهیه کیک اسفنجی:

 

جهت پخت کیک اسفنجی، فر را از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه‌ سانتی‌ گراد گرم کنید. در سینی فر (۲۸ در ۴۳ سانتی‌متری) کاغذ روغنی پهن کنید.

 

تخم‌مرغ‌ های گرم ‌شده را به همراه ۲ عدد زرده‌ تخم‌ مرغ و ۱ پیمانه شکر در کاسه‌ ای ریخته و برای حدود ۵ دقیقه با سرعت بالای همزن بزنید تا ترکیب کم رنگ شده و فرم بگیرد (دقت داشته باشید ترکیب را بیش از حد نزنید). نمک و آرد را با هم در کاسه‌ کوچکی الک کنید و در حالی که مواد را با سرعت متوسط می زنید، ترکیب آرد را کم کم به آن اضافه کنید.

 

یک قاشق پر از خمیر را همراه با کره‌ آب شده و یک چهارم قاشق چای خوری وانیل ترکیب کنید سپس به بقیه‌ خمیر اضافه کنید و با دست ترکیب کنید. خمیر را در‌ سینی فر آماده شده باز کنید. کیک را برای حدود ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا قسمت روی آن به رنگ قهوه ای در بیاید و وقتی آن را فشار می دهیم حالت ارتجاعی داشته باشد. پس از پخت کیک اجازه دهید کیک داخل سینی فر بماند تا کاملا خنک شود.

 

 

جهت تهیه کرم شیرینی، شیر را به همراه یک چهارم قاشق چای خوری وانیل گرم کنید تا شروع به قل زدن کند. در یک کاسه‌ دیگر، زرده‌های ۶ عدد تخم‌مرغ، ۶ قاشق غذاخوری شکر و نشاسته‌ ی ذرت را با هم به وسیله همزن بزنید. یک چهارم پیمانه کره مکعبی را در کاسه ای بریزید و یک صافی روی اون بذارید.

 

کم کم ترکیب شیر گرم را در ترکیب تخم‌ مرغ بریزید و هم بزنید. ترکیب را به قابلمه برگردانید و روی حرارت متوسط برای حدود ۲ دقیقه مدام هم بزنید تا به غلظت برسد. سریع ترکیب را در صافی بریزید و با کره مخلوط کنید. مستقیما یک لایه سلفون روی سطح کاستارد بذارید و اجازه دهید تا به دمای اتاق برسد و تا زمان استفاده در یخچال قرار دهید.

 

جهت درست کردن ترایفل، به ظرف شیشه ‌ای با حجم حداقل ۱۰ پیمانه (۲.۵ لیتر)نیاز داریم. یک سوم خامه‌ ی زده شده را با کرم شیرینی مخلوط کنید. سپس۲ قاشق غذاخوری شکر و یک چهارم قاشق چای خوری وانیل را به دو سوم باقی مانده از خامه اضافه کنید. در یک کاسه ای دیگر میوه‌ها را همراه با مربا ترکیب کنید.

کیک را روی تخته‌ برش بذارید و کاغذ روغنی رو جدا کنید. (بسته به اندازه‌ ظرف ترایفل) ۳ یا ۴ لایه برش بزنید. یک لایه از کیک را ته ظرف بذارید و با قلم مو مقداری آب سیب روی آن بمالید. چند قاشق پر کرم شیرینی روی آن پخش کنید. توت‌ها را روی این لایه بذارید و یک لایه‌ دیگر کیک روی آن قرار دهید. این کار را ۲ تا ۳ بار دیگر تکرار کنید. روی ترایفل را با بقیه خامه‌ و بادام پرک برشته شده تزیین کنید. ترایفل را تا زمان سرو در یخچال بذارید. نوش جان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.