محصولات

زعفران نگین پوشال درجه یک

کسانی که به شناخت انواع خشکبار و گیاهان دارویی علاقه مند هستند، می دانند که جزئیات این گیاهان در مقایسه با یکدیگر تا چه اندازه متنوع بوده و برای شناخت تفاوت ها و ویژگی های هر قلم از این دارو های طبیعی، تخصص و تجربه خاصی مورد توجه قرار می گیرد. یکی از انواع گیاهان دارویی که البته ارزش غذایی آن بارز تر و بیشتر مورد توجه عموم مردم است، زعفران می باشد. در تصور کلی زعفران به دلیل رنگ و عطر و طعم ویژه ای که به غذا و نوشیدنی ها می دهد، ارزشمند تلقی شده است. بد نیست بدانید که این محصول شگفت انگیز نه تنها به عنوان یک چاشنی و افزودنی مفید، که به عنوان یک بانک دارویی ارزشمند مورد توجه کسانی است که در زمینه طب سنتی فعالیت می کنند و یا افرادی که ترجیح می دهند به جای دارو های صنعتی، نارسایی های فیزیولوژیک و برخی از مشکلات خود را با روش های ارگانیک و استفاده از گیاهان دارویی از بین ببرند.

زعفران ماده ای است که مصرف صحیح آن به از بین رفتن برخی از مشکلات و همچنین جلوگیری از برخی اختلالات منجر خواهد شد. به عنوان نمونه، از بین رفتن مشکلات دستگاه عصبی شامل بد خوابی و تپش قلب های عصبی، جزو مواردی شایعی هستند که با مصرف زعفران بهبود پیدا می کنند. از طرف دیگر مصرف این چاشنی می تواند به پیشگیری از بروز آلزایمر منجر شود، چرا که زعفران قادر است سلول های عصبی و دستگاه مغز و اعصاب را تقویت نماید و در اصطلاح عمومی به داروی ضد افسردگی معروف است.

علاوه بر موارد فوق، گیاه زعفران در بر دارنده آهن بوده که نقش موثری در تولید گلبول های خونی ایفا می کند. ترکیبات حاوی آهن در زعفران باعث خون سازی و در نتیجه بهبود فشار خون پایین در افرادی می گردد که با کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه هستند. از سوی دیگر مصرف زعفران باعث از بین رفتن تدریجی چربی های مضر بر جداره رگ ها بوده و از بالا رفتن فشار خون بدلیل افزایش کلسترول و همچنین فشار بر عضلات قلب جلوگیری می کند.

گیاه زعفران به منظور رفع برخی از مشکلات دستگاه گوارش نیز مفید است و به طور کلی مجموعه ای از خواص بسیار مفید برای بدن را در بر گرفته است. با توجه به افزایش مصرف زعفران در بازار های داخلی و بین المللی، روش های استخراج و فرآوری تخصصی این گیاه ارزشمند نیز توسعه پیدا کرده  امروز انواع محصولات زعفران را از یکدیگر تفکیک می کند. یکی از این محصولات، زعفران نگین پوشال درجه یک است که کیفیت آن به نسبت زعفران سر گل در درجه دوم اولویت قرار می گیرد. زعفران موجود در بازار حاصل چیدن کلاله های میان گل زعفران است و به دلیل رنگ متغیر کلاله ها از دم برگ تا نوک، هر چقدر زعفران چیده شده از قسمت های بالا تر کلاله باشد، رنگ ان به قرمز تیره نزدیک تر و قیمتش نیز بیشتر خواهد شد. زعفران پوشال یا به اصطلاح زعفران نگین پوشال درجه یک، زعفرانی است که کاملا از قسمت بالای کلاله چیده نشده ولی قرمزی کمرنگ تری دارد. این زعفران با قیمت نسبتا کمتر برای مصارف خانگی و معومی می تواند عطر و طعم  مطلوبی به غذا داده و مورد مصرف خانواده ها به صورت روز مره باشد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.