انواع برنج, محصولات

برنج باب خانه سرزمین 10 کیلوگرمی

اگر برای خرید برنج ایرانی مردد هستید و به دنبال بهترین برند از این محصول پر طرفدار می گردید، ممکن است در مراحل اول با بررسی اسامی و نشان ها و عنوان های زیاد و متنوع، دچار سردرگمی شوید. برنج ایرانی در گروه های بسیار متنوع عرضه می شود و هر کدام محصول یکی از مناطق کشور با ویژگی های خاص کشت و همچنین شرایط متفاوت برداشت و پخت است.

برنج باب خانه، برنج طارم، برنج دم سیاه، برنج فریدون کنار و آمل و هاشمی و کاظمی و … هر کدام دارای زیر شاخه ها یا ترکیبات مختلفی هستند و از این بابت زمانی که قصد خرید برنج دارید، باید برای خودتان مشخص کرده باشید که دقیقا چه معیار هایی در انتخاب و مصرف برنج مد نظر شماست.

محصولات ایرانی که اغلب در استان های شمالی کشور پرورش داده می شوند، به دلیل برخورداری از آب و هوا، دما و رطوبت و همچنین خاک مناسب، تناسب زیادی با ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان ایرانی دارند. از این رو نام هایی مانند برنج باب خانه، طارم، دم سیاه، هاشمی یا برنج فریدون کنار، نه تنها نشان دهنده محل کشت محصول، که مشخص کننده وضعیت تولید و فرآوری آن نیز می باشند.

برنج باب خانه یا باب منزل نیز یکی از همین انواع برنج ها با بهره مندی از روش های خاصی در تولید است. زمانی که غلات برداشت می شوند، ابتدا جداسازی شده که به این جداسازی سورتینگ می گویند. پس از سورتینگ، شاخه های آن باید بوجاری شوند، به عبارت بهتر، بوجاری شامل جداسازی ساقه و پوسته و … از دانه ها است. در گذشته این کار به روش دستی انجام می گرفت و امروزه با بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات مدرن انجام می گردد. با انجام بوجاری به روش های خاص، محصولی نسبتا جدید و خوش پخت به نام برنج باب خانه تولید می شود. در نتیجه متوجه می شویم که بسته به نوع برنجی که بوجاری می شود، کیفیت و طعم و عطر خوش برنج باب خانه نیز تغییر می کند. برنج طارم باب خانه کمه از گروه محصولات طارم می باشد جزو یکی از شناخته شده ترین انواع برنج و مناسب برای پخت کته است.

همه ما می دانیم که خواص کته و پلو به نسبت خواص چلو یا برنج پخته آبکش شده، به مراتب بیشتر است. چرا که به همراه ابکش شدن برنج، بخش زیادی از مواد مغذی تشکیل دهنده ان به دور ریخته می شود. نکته جالب این جاست که ایرانیان از قدیم با این موضوع آشنا بوده اند. در نتیجه برنج باب خانه محصولی بسیار مناسب برای افرادی است که پخت کته یا پلو را به جای پخت برنج ترجیح می دهند و برای کیفیت و خواص برنج بیشتر از ظاهر آن اهمیت قائل هستند.

برای تشخیص نوع و کیفیت برنج، یکی از اصلی ترین مواردی که باید مد نظر مشتری قرار گیرد، اعتماد به فروشنده و حسن سابقه و اعتبار وی است. در صورت پیدا کردن فروشنده ای معتبر و قابل اطمینان، مزیت خرید برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی، قابلیت ردیابی و مشخص بودن فروشنده و شالیکار آن محصول می باشد. در مورد انواع برنج خارجی، امکان ردیابی و تعیین دقیق محل کشت و پرورش محصول وجود ندارد.

برنج باب خانه که توسط برخی از برند های فروش برنج به نام برنج باب منزل نیز گفته می شود، محصولی خاص برای مشتریانی است که به دنبال بهترین عطر و طعم می گردند. هر چند کیفیت برنج در حالت تبدیل به برنج باب خانه تفاوت چندانی نخواهد کرد. برنج باب خانه یکی از برنج های ایرانی مورد استقبال بسیاری از مشتریان و خانواده هایی است که مصرف برنج ایرانی را به مصرف برنج خارجی ترجیح می دهند. یکی از مهم ترین ویژکگی های برنج ایرانی، قابل ردیابی بودن و قابلیت اطمینان به فروشنده است. زمانی که برای خرید برنج ایرانی قصد انتخاب یک محصول خوب و مرغوب را دارید، می توانید با پرس و جو از سایر مصرف کنندگان و کمی جستجو در اینترنت، بهترین کیفیت ها و برند ها و همچنین معتبر ترین فروشندگان را پیدا کنید. این حسن و امتیاز در مقایسه با انواع برنج خارجی که بعضا منشا مشخصی ندارند و معلوم نیست در کجا و به چه صورت کشت شده اند، برگ برنده برنج ایرانی محسوب می گردد.

علاوه بر این، فروشندگان برنج ایرانی با توجه به تلاش برای بهتر نگه داشتن میزان فروش خود و همچنین جلب اعتماد مشتری، قصد دارند همواره محصولی را ارائه دهند که نیاز و سلیقه مشتریان را تا جای ممکن تامین کند. برنج باب خانه محصولی است که ناشی از همین تلاش و حساسیت فروشندگان و فعالان حوزه برنج ایرانی می باشد. این گروه از فروشندگان با برخورداری از تجارب و سابقه و همچنین آشنایی خوب با چگونگی فرآیند اماده سازی یا فرآوری برنجف و البته اشراف کامل به سلیقه و معیار های خرید مشتریان و خانواده های ایرانی، برنج باب خانه را روانه بازار کرده اند. به این ترتیب، هم کیفیت محفوظ می ماند و هم ظاهر و عطر و طعم مناسبی عرضه می گردد.

با توجه به موارد گفته شده در می یابیم که برنج باب خانه به معنای ژن خاص و یا محل خاصی برای کشت برنج نیست. برنج طارم فریدونکنار می تواند به شکل باب خانه، فرآوری و عرضه گردد. در این حالت، با وجود اهمیتی که ایرانیان به عطر و طعم برنج می دهند، نیاز و ذائقه آن ها تا حد قابل توجهی تامین خواهد شد.

برنج باب خانه را می توانید به روش هایی مختلفی تهیه کنید. شاید در گذشته خرید این برنج تنها با حضور در مراکز فروش معتبر و تشخیص کیفیت و عطر و طعم برنج و کیفیت دانه های ان امکان پذیر بود. در حال حاضر با وجود امکانات و روش های نوین فروش و توزیع برنج، می توانید انواع برنج باب خانه را از طریق صفحات مجازی شرکت ها و فروشندگان و زمین داران معتبر تهیه کنید. البته از این نکته نباید غافل شد که خرید اینترنتی برنج نیز ابتدا باید بر اساس شناخت فروشنده و اعتماد و اطمینان از حسن سابقه وی دارد. جالب این جاست که برنج فروشان قدیمی ممکن است کمتر به دنبال فروش برنج از طریق روش های مدرن باشند و به همان شیوه های سنتی از جمله حضور و بررسی حضوری مشتریان اکتفا کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.