بازارهای روز کوثر

 

بازار های کوثر امروزه جزو پر طرفدار ترین پاتوق های خرید برای شهروندان محسوب می شوند. اصلی ترین مزیت فعالیت بازار های روز از جمله بازار کوثر را می توان به از بین رفتن واسطه و ارتباط مستقیم میان مشتری و تولید کننده دانست. در نتیجه علاوه بر این که مشتریان می توانند کالا ها و اقلام را با قیمت مناسب خریداری کنند، همچنین تولید کنندگان متوجه بازخورد های بهتر و صریح تری نسبت به محصول خود خواهند شد. در کنار تضمین فروش برای تولید کنندگان، ایشان می توانند در فضایی رقابتی و سالم کیفیت و قیمت محصولات خود را اصلاح کنند.
بخش عمده ای از کالاهای بازار کوثر، شامل میوه و تره بار تازه یا منجمد، گوشت قرمز و سفید، لبنیات و همچنین مواد غذایی قابل نگهداری در بلند مدت است. یکی از مهم ترین نکات در مورد محصولات ارائه شده در بازار های کوثر، تنوع زیاد آن هاست که باعث می شود مشتری دامنه انتخاب وسیع تری داشته باشد. علاوه بر این، بدلیل آن که نظام دریافت و عرضه کالا مشخص تر است، نظارت و کنترل کیفیت و استاندارد مواد موجود در بازار کوثر نیز افزایش می یابد.
علاوه بر تمام موارد گفته شده، بازار های کوثر تقریبا در تمامی مناطق شهری تاسیس شده اند و به همین دلیل دسترسی به آن ها چندان دشوار نیست. خریداران می توانند یک یا دو روز در هفته را برای خرید مواد غذایی و بهداشتی خود اختصاص دهند و از این بابت در وقت و تردد نیز صرفه جویی می شود.
در حالت کلان و از مقیاس شهری، وجود بازار های کوثر باعث می شود تا رفت و آمد خودرو ها و به طور کلی جابجایی های شهری برای خرید بسیاری از کالاهای مهم خانواده، کاهش یابد و به این ترتیب در کاهش ترافیک و آلودگی هم تاثیر گذار باشد.