دسته بندی نشده

دلایلی که باعث مصرف گردو می شود

صبحانه ای ساده ولی فوق العاده

نان و پنیر و گردو، هنوز هم جزو بهترین ترکیب غذایی در وعده صبحانه هستند. دلیل مفید بودن این ترکیب هم به خواص فوق العاده ای بر می گردد که در مغز گردو وجود دارد. به همین خاطر، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ هایی که فقط از مواد غذایی سالم استفاده می کنند، هیچگاه از مغز گردو در وعده غذایی روزمره خود غافل نمی شوند. گردو از پر خاصیت ترین میوه هایی است که به عنوان خشکبار، هم در سبد مصرف روزانه و هم به عنوان تنقلات پذیرایی استفاده می شود. معمولا مغز گردو نقش یک افزودنی را در انواع خوراکی ها بازی می کند.

 

کاربردهای مختلف گردو

مغز گردو در غذاهایی مانند خورشت فسنجان یا کال جوش و … علاوه بر این که طعم خوبی به آن ها می دهد، روغن و چربی سالم غذا را نیز تامین می کند و در برخی غذاهای دیگر مانند مرغ شکم پر، حلیم بادمجان و … هم استفاده می شود. همچنین بسیاری از شیرینی ها و دسر ها، حتما مقداری مغز گردو را به عنوان چاشنی و طعم دهنده در خود دارند.

 

علاوه بر این موارد، مغز گردو در ترکیبات و معجون هایی با عسل، شیر و موز و … یک مکمل و میان وعده بسیار مقوی و پر کالری تشکیل می دهد. حتی اگر به خوراکی های شیرین علاقه ندارید، می توانید از خوردن زیتون پرورده یا ترشی هایی که حاوی مغز گردو هستند لذت ببرید.

غیر از طعم خوبی که مغز گردو دارد، خواص آن برای سلامتی به قدری زیاد است که قابل چشم پوشی نیستند.

 

 

 

با مصرف گردو به قلب خود کمک کنید
اصلی ترین و شاخص ترین ویژگی مغز گردو، میزان بالای چربی مفید آن است. در مغز گردو چربی های اشباع نشده امگا 3 به مقدار قابل توجهی وجود دارد که می تواند جایگزین خوبی برای چربی ها و کلسترول مضر باشد. زمانی که از مغز گردو در رژیم خود استفاده می کنید، در واقع باعث کمتر شدن میزان چربی های رسوبی در رگ ها و بافت ها خواهید شد. به این ترتیب، فشار خون ناشی از گرفتگی عروق کمتر می شود و همین اتفاق به بالا رفتن راندمان فعالیت قلب کمک می کند.

 

چربی بی ضرر استفاده کنید

چربی موجود در گردو خاصیت جالب دیگری هم دارد، که بیشتر مورد توجه افرادی است که دنبال کرم ها و پماد های موضعی برای پوست خود هستند. این ماده منبع بسیار سالم و غنی از چربی سالم برای تغذیه مو و پوست و همچنین تامین ویتامین و املاح ضد پیری به شمار می رود. گردو حاوی ویتامین ب و ای است که جزو ویتامین های مفید برای نشاط و رفع چین و چروک پوست و تقویت مو محسوب می شوند. خوردن منظم مغز گردو بهتر از هر نوع کرم و تقویت کننده شیمیایی و صنعتی می تواند سلامت پوست و موی شما را تضمین کند.

 

 

ویژگی مهم دیگر مغز گردو، برخورداری از املاح و عناصر مفید برای بدن است. این عناصر به فعالیت بهتر عضلات قلب و تنظیم ضربان آن کمک می کند. پتاسیم، منیزیم، آهن و روی و … موجود در مغز گردو، برای تقویت بافت های استخوانی، ماهیچه ای و همچنین رشته ها و سلول های عصبی مفید است. از این رو قرار دادن مغز گردو در برنامه غذایی، به از بین رفتن تنش ها و نارسایی های عصبی، ضعف ماهیچه و همچنین سستی استتخوان ها کمک می کند.

 

مغز گردو حاوی مقدار قابل توجهی فیبر گیاهی و آنتی اکسیدان است. فیبر گیاهی برای عملکرد بهتر روده و معده به ویژه بهبود فرآیند جذب غذا توسط جداره روده ها، تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان های موجود در مغز گردو، به کمک دستگاه ایمنی بدن رفته و از بروز یا گسترش سرطان جلوگیری می کند.

 

چه نوع گردویی را تهیه کنیم؟

با تمام این موارد، بهتر است برای تهیه مغز گردو، نسبت به کیفیت آن مطمئن باشید. مغز گردو لزوما نباید به رنگ سفید باشد و بهتر است برای بررسی مرغوبیت آن، به چربی و طعمی که دارد هم توجه کنید. کیفیت مغز گردو تا حد زیادی بستگی به زمان پرورش و برداشت، نحوه انبار کردن آن و همچنین خاک پای درخت و ژنتیک و محل کشت دارد. اگر درخت گردو در معرض دمای زیاد باشد، میوه آن سیاه خواهد شد.

 

 

نحوه بسته بندی برای مغز گردوی بسته بندی شده و ظاهر آن وقتی به صورت فله ای عرضه می شوند، نشانه دیگری برای سنجش کیفیت است. مغز گردو باید کاملا بدون هر نوع آفت، گرد و خاک و آلودگی بوده و خشک نباشد. البته نباید فراموش کنید که مغز گردو درجه بندی های مختلفی دارد که با نام هایی مانند مغز گردوی ممتاز، مغز گردوی خورشتی یا … در بازار عرضه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.